Grans observadors

El passat divendres 15 de Febrer vam visitar les instal.acions del Mercabarna.

Després d'una agradable rebuda, els monitors de la vista ( biòlegs marins), ens van guiar per a fer diferents parades i explorar racons que molts no havíem vist mai.

Ens van mostrar els vivers d'un majorista on guarden vius els crustacis. Va ser molt curiós i emocionant perquè vam tenir ocasió de tocar llamàntols, escamarlans i crancs.

Els crancs mascles i femelles es reconeixen mirant la seva "panxa".
Si sobresurt més sabrem doncs que es tracta d'una femella i l'anomenarem  cabra de mar.
Si pel contrari, la panxa és més plana, serà un mascle i li direm bou de mar.

Vam tenir molta sort i justament aquell dia havíen iniciat la posta d'ous i els vam poder veure. Tenen moltíssims amagats dins el seu esquelet. És graciós perque per sortir de dubtes apretes la panxa com si premessis un botó i s'obre l'amagatall on els guarda.

També vam visitar  el Centre Interactiu del peix. En aquest espai vam seguir els vídeos del personatge Cranqui per conéixer millor el món del mercat dels peixos.

Amb l'ajuda dels monitors som capaços de diferenciar què és un peix, un mol.lusc i un crustaci. De la mateixa manera, recordem  alguns noms i característiques dels peixos, tècniques de pesca, el trajecte del peix des del mar fins que el comprem...

I com a col.lofó vam fer un simulacre d'una compra al mercat i una máquina màgica ens va dir si els aliments  corresponien a una dieta sana  i equilibrada o no.

A més a més, vam dinar al restaurant d'allà peix fresc!!!!. Mmmm...Boníssim!!!

Ens ho vam passar la mar de bé!!!!. Feu una ullada!!